Μέσα στο CULTURAL AWARENESS και EXPRESSION HANDBOOK της Ευρωπαικής Ένωσης ο καθηγητής Πολιτισμού και Γνωστικών Λειτουργιών στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης Groningen, Barend van Heusden, επισημαίνει πως ο πολιτισμός ορίζει τον τρόπο με τον οποίο κοιτάμε τον εαυτό μας και τους άλλους. Εξηγεί επίσης πως η ευρεία και συνεκτική ανάπτυξη και εκπαίδευση της ικανότητάς μας στην (αυτο) αντίληψη,(αυτο-) φαντασία και (αυτο) ανάλυση είναι πολύ σημαντική:«Ο πολιτισμός με την έννοια της γνώσης είναι η βάση για συνειδητή ανθρώπινη δράση».(As Barend van Heusden, Professor of Culture and Cognition at the University of Groningen, argues, culture defines the way in which we look at ourselves and at others.Broad and coherent development and training of our competence in (self-)perception, (self- )imagination, (self)-conceptualisation and (self-)analysis is of great importance: ‘Culture in the sense of cognition is the basis for conscious human action.’) 2. Βασισμένοι λοιπόν και εμείς στην άποψη αυτή, η οποία μας εκφράζει απόλυτα, προσπαθήσαμε να κτίσουμε ένα σχέδιο δράσης για το σχολείο μας(2020-2023) που να βοηθήσει όλους τους εμπλεκόμενους, παιδιά, δασκάλους, γονείς, κοινότητα να γνωρίσουν τον εαυτό τους μέσα από την πολιτιστική τους κληρονομιά και παράδοση, να σχηματίσουν αυτοαντίληψη και να είναι περήφανοι για την ταυτότητά τους ξεφεύγοντας παράλληλα από τα πλαίσια της αντίληψης, που μπορεί να έχει μια κλειστή κοινωνία όπως το χωριό μας που, θεληματικά ή όχι, ίσως να φτάνει σε όρια σοβινιστικά και ρατσιστικά.Η αληθινή γνώση που ξετυλίγεται για τα μικρά παιδιά αργά, με παιγνιώδη τρόπο σαν ένα κουβάρι κλωστής(Μ.Ι.Ττ.Ο.Σ) , έχοντας μια θέση πάνω της για κάθε άνθρωπο μπορεί να οδηγήσει σε πιο καλά οργανωμένες και λειτουργικές κοινωνίες όπου θα επικρατούν πανανθρώπινες αξίες, όπως απαιτεί η μεγάλη ευρωπαϊκή αλλά και παγκόσμιά μας οικογένεια. Ίσως αυτά να θεωρηθούν ότι ανήκουν στα πλαίσια του ιδεατού, γιατί η πραγματοποίησή τους στα σημερινά δεδομένα είναι δύσκολη, επίπονη και για πολλούς ουτοπική. Πιστεύουμε,όμως, όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, ότι οφείλουμε να προσπαθήσουμε να κατευθύνουμε την εκπαίδευση που προσφέρουμε προς αυτές τις αξίες. Επιπρόσθετα έχουμε να χειριστούμε μια πολύ τρυφερή ηλικία η οποία θα αποτελέσει το προζύμι της αυριανής Ευρώπης. Πιστεύουμε ακράδαντα πως αν καταφέρουμε να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά αυτά βασισμένοι στις αρχές της δημοκρατίας,της ισότητας, της αποδοχής της διαφορετικότητας και της αγάπης θα επενδύσουμε σε ένα καλύτερο αύριο. Δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε και τη στήριξη, επιστημονική και συναισθηματική που οφείλουμε να εξασφαλίσουμε σε όλο το προσωπικό του σχολείου μας, διδακτικό και μη.Πιστεύουμε ότι μέσα από την ευρωπαϊκή μας κινητικότητα θα βρούμε τρόπους να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε τη συναισθηματική και πνευματική ευεξία τους.Βασικός μας στόχος είναι η δημιουργία ενός σχολείου χαράς όπου όλοι θα θέλουν να πηγαίνουν γιατί θα περνούν όμορφα, θα νιώθουν ασφάλεια και αποδοχή.